Loading...

اخبار سایت

مترو پردیس

مترو پردیس

سر انجام متروی پردیس از گذشته تا به امروز

تاریخ بروز رسانی شهریور ۹۷

درحالی که مسئولین شرکت عمران
شهر جدید پردیس از عقد قرارداد متروی تهران پردیس در سال ۸۵ سخن می گفتند این پروژه هنوز به مرحله عملیاتی نرسیده است. تا انتهای مطلب همراه ما باشد.

به گزارش سرویس اجتماعی تهران نیوز، به نقل از پردیس خبر؛مجید هدایت که در سال ۱۳۹۱ عهده دار سمت مدیر عاملی شهر جدید پردیس بود در مرداد ماه سال ۱۳۹۱ در گفتگو با خبرنگار دانشجویان ایران (ایسنا) با بیان این‌ که از سال ۸۵ برای ساخت مترو به طول ۲۰ کیلومتر عقد قرارداد شده است، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون تمام طرح آماده اجرا است و این خط از ایستگاه سرخه حصار یا همان خط ۲ تهران آغاز می‌شود و در نهایت به جنوب فاز ۹ می‌رسد.

مدیرعامل شهر جدید پردیس درباره اعتبار مورد نیاز متروی پردیس گفت: اعتبار مورد نیاز متروی پردیس را یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تخمین زده‌ایم و با ساخت متروی پردیس، مشکل حمل و نقل ساکنان تاحدود زیادی برطرف می‌شود.

پایگاه خبری ممتاز نیوز در هفتم تیر ماه سال ۹۱ به نقل از خبرگزاری ایسنا آورده است:

مدیر عامل شهر جدید پردیس  روش اجرای متروی شهر جدید پردیس را دادن زمین از سوی مسوولین در پردیس به پیمانکار و ساخت توسط پیمانکار اعلام کرد و افزود: اعتبار ساخت متروی پردیس از محل تامین زمین در پردیس است.

هدایت ادامه داد: پیمانکار متروی پردیس را به صورت BOT (ساخت و بهره‌برداری) انجام می‌دهد و از آنجاییکه هنوز پیمانکار جذب نشده است مشخص نیست تا چه زمان بهره برداری از متروی پردیس به پیمانکار سپرده شده و بعد به ما تحویل داده می‌شود.

وی در فروردین ماه سال ۹۲ نیز در گفت‌وگوی زنده رادیویی، گفت: یکی از اولویت‌های امسال شهر جدید پردیس، عملیاتی کردن متروی این شهر است و در حال رایزنی با یکی از بانک‌ها برای انتقال تفاهم‌نامه جهت تأمین مالی اجرای مترو هستیم.

هدایت افزود: در صورتی که این تفاهم‌نامه نهایی شود، شهر جدید پردیس زمین‌هایی را در این شهر در اختیار پیمانکار مترو قرار خواهد داد تا بتوانیم عملیات عمرانی مترو را آغاز کنیم.

مرتضی تمدن استاندار پیشین تهران نیز در آذر ماه سال ۱۳۹۱ از اجرایی شدن این پروژه ظرف مدت یک ماه سخن گفته بود.

خبرگزاری فارس نوشته است که، تمدن خبر داد: عملیات اجرایی متروی تهران – پردیس از ماه آینده اجرایی می‌شود. از حیث شبکه‌های ریلی در این منطقه مشکلی نخواهیم داشت.

پایگاه خبری نیک نیوز در فروردین ماه سال ۱۳۹۱ آورده است: در کنار ساخت مسکن مهر، دولت طرح ساخت مترو را در این شهرها پیگیری کرد به طوریکه مترو پرند و پردیس تا پایان سال آینده به اتمام میرسد و بخش عمده ای از زیرساخت مترو هشتگرد هم در مراحل پایانی قرار دارد.

به گزارش جهان به نقل از جام در فرودین ماه سال ۱۳۹۲، مهدی هدایت گفت: عملیاتی کردن ساخت مترو در اولویت است و شهر جدید پردیس نیز زمین‌هایی را در این شهر در اختیار پیمانکار مترو قرار می دهد.

پایگاه اطلاع رسانی شاسا در شهریور ماه سال ۱۳۹۲ به نقل از هادی رستمیان معاون وزیر و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید نوشته است:

رستمیان افزود: دکتر آخوندی موضوع کنترل کیفیت را جزو اولویت‌های خود اعلام و بر فازبندی برای اسکان سریع پیش‌خریداران تاکید کرد. وزیر برای ایجاد مترو پردیس‌تهران نیز برنامه دارد.

معاون عمرانی و هماهنگی استانداری تهران در آذر ماه سال ۱۳۹۲ و در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: احداث مترو پردیس از برنامه هایی است که در اولویت برنامه های استانداری قرار دارد و باید اقدامات کارشناسی در مرحله اول و تامین اعتبار در مرحله دوم در این رابطه صورت گیردوسپس قولی در این راستابه مردم داده شود .

کریمی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن در مورد وضعیت حمل و نقل در شهرستان پردیس با وجود ابهامات در متروی این شهرستان گفت:استانداری به عنوان نماینده دولت پایبند تعهدات دولت دهم است زیرا در مجموع تعهدات دولت جمهوری اسلامی تلقی می شود از طرفی هم حمل و نقل شهری یکی از معضلات استان تهران و شهرستانهای پایتخت است.

وی در ادامه این مطلب تصریح کرد :احداث مترو پردیس از برنامه هایی است که در اولویت برنامه های استانداری قرار دارد و باید اقدامات کارشناسی در مرحله اول و تامین اعتبار در مرحله دوم در این رابطه صورت گیردوسپس قولی در این راستابه مردم داده شود .

به گزارش صبحانه به نقل از واحد مرکزی خبر، محسن نریمان در هشتم دی ماه سال ۱۳۹۲ و در جمع خبرنگاران گفت: مطالعات طرح مترو پردیس نیز انجام شده است و اگر اعتبار مترو هشتگرد هم فراهم شود، یک سال دیگر به بهره برداری خواهد رسید.

خبرگزاری مهر نیز در بیست و سوم بهمن ماه ۱۳۹۲ و پس از گذشت بیش از یک ماه از موضوع فوق از زبان وی نوشته است که: معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به دنبال این هستیم که وام برخی از واحدها را برحسب نیاز پروژه به ۳۰ میلیون تومان افزایش دهیم، گفت: ساخت مترو درشهر جدید پردیس درمرحله مطالعاتی قرار دارد.

مهدی مهاجر فرماندار سابق شهرستان پردیس نیز در جلسه ای با حضور مسئولین شهرستان در بهمن ماه سال ۱۳۹۲ با اشاره به آخرین پیگیری ها در خصوص احداث متروی تهران – پردیس به نقل از نریمان، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید کشور گفت: مهندس نریمان در آخرین صحبت های خود پیرامون متروی تهران – پردیس گفت که “از یک ریال تا هزار میلیارد حتی بدون نیاز برای اخذ اعتبار از بانک پول و اعتبار هست، حال چه این اعتبار فاینانس خارجی باشد و چه خارجی؛ در حال حاضر خط و جانمایی مترو انجام و موافقت های وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح هم اخذ شده و فقط به یک مراسم لنگ زنی نیاز است”.

این مسئول با اشاره به دیگر طرح های مسکوت مانده در حوزه راه سازی شهرستان خاطرنشان کرد: علاوه بر قطار شهری، تداوم اجرای طرح کنارگذر شمالی بومهن و ورود آن به چرخه خدمات رسانی از دیگر مطالبات مردم شهرستان پردیس به ویژه اهالی شریف شهر بومهن است.

مهاجر ادامه داد: در خصوص اجرای این طرح دو نظر وجود دارد، نخست آنکه طرح مذکور در ردیف پروژه های استانی دیده شود و نظر دوم ملی لحاظ کردن امور اعتباری آن است.

حسن ولی پور مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس نیز در اردیبهشت ماه سال گذشته در گفتگو با خبرگزاری فارس گفت: یکی از کارهای ویژه‏‌ای که مجری خاصی نیز برای آن انتخاب کرده‏‌ایم، متروی شهر پردیس است و دنبال این هستیم که امسال استارت متروی این شهر زده شود.

عباس احمد آخوندی وزیر راه و شهرسازی در مرداد ماه سال گذشته و در حاشیه بازدید از پروژه مسکن مهر شهر پردیس با اشاره به وجود آزادراه تهران -پردیس گفت: دسترسی اینجا به شهر تهران بسیار خوب است و برای احداث مترو فکری کرده ایم.
وی مترو تهران- پردیس را یکی از پروژه هایی خواند که برای سرمایه گذاری پیشنهاد شده و اظهار کرد: امیدواریم برای سرمایه گذاری آن از طریق امکانات، تامین مالی بین المللی یا توسط بخش خصوصی تامین مالی بکنیم.
وزیر راه و شهر سازی خاطر نشان کرد: این پروژه جزو طرح هایی است که در در نمایشگاه اخیر برای جلب سرمایه عرضه شد.

مرتضی حیدری فرماندار کنونی شهرستان پردیس نیز از این غافله باز نمانده و در مهرماه سال گذشته به باشگاه خبرنگاران گفته است: مطالعات مقدماتی متروی پردیس انجام شده و شرکت‌ های داخلی و خارجی در این زمینه اعلام آ‌مادگی کرده ‌اند.

روزنامه آفرینش در آذر ماه سال گذشته گفتگوی خود با فرماندار شهرستان پردیس پس از شورای برنامه ریزی استان تهران را اینگونه منتشر کرده است: حیدری در خصوص زمان تقریبی افتتاح متروی پردیس گفت: با توجه به شتابی که در اجرای پروژه وجود دارد، حداکثر تا دو سال آینده پردیس صاحب مترو خواهد شد.

مرتضی حیدری فرماندار شهرستان پردیس برای آخرین بار در اسفند ماه سال گذشته و در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرتگاران رودهن با بیان اینکه بزرگراه تهران، پردیس جوابگوی جمعیت پردیس و حجم تردد مسافران در آینده نخواهد بود گفت: تا به حال بیش از ۱۲ جلسه با مقامات و مسئولین مختلف برگزار شده تا باتوجه استقرارجمعیت که بیش از حد تصور بوده، طرح عملیات احداث خط مترو تهران، پردیس در اسرع وقت فعالیت هایش را شروع کند.

حیدری افزود: اولین موفقیت ما ایجاد ردیف‌های مشخصی برای مطالعات متروی شهر پردیس در شورای برنامه ریزی استان است که طی جلساتی که با شرکت عمران شهرهای جدیدکشور،نماینده وزارت راه و شهرسازی تشکیل شد مقرر گردید که پایانه شرق محل احداث ایستگاه مترو و مرکز جابجایی مسافرین به سمت پردیس باشد.

فرماندار پردیس ادامه داد: قبل از فرا رسیدن سال جدید جلساتی با شرکت های خارجی از جمله شرکت های ژاپنی و چینی جهت انتخاب پیمانکار احداث مترو تهران – پردیس برگزار می شود.

حیدری در خصوص گران شدن قیمت زمین ومسکن و همچنین واحدهای تجاری در نتیجه بازخورد مترو گفت: در کشور ما نظام بودجه ریزی از بالا به پایین است که مشکلاتی را بوجود آورده و وقتی دولت در یک منطقه خدماتی همچون امنیت، بهداشت، آموزش و غیره ایجاد می کند ارزش افزوده هم متوجه اراضی و ساکنین آن منطقه می شود.

وی افزود: قبل از اینکه شهر پردیس ایجاد شود زمین ها را متری۲۰هزار تومان هم کسی خریداری نمی کرده اما وقتی که شهر پردیس ایجاد شد حتی در بعضی از نقاط پردیس قیمت تجاری هابه متری ۵۰ میلیون هم رسید.

حیدری ادامه داد: مسیر مترو را اعلام نمیکنیم تا یک سری آدم سودجو نتوانند زمین های اطراف آن منطقه را با قیمت کم خریداری کنند و بعد با قیمت های بالا به مردم بفروشند و یکی از راه های مبارزه با این مشکلات افزایش اختیارات فرمانداران و مدیریت ارزش افزوده است تا سودجویان نتوانند به کار خود ادامه دهند و به نفع مردم مدیریت شود.

سر انجام متروی پردیس در شهریور ماه ۹۷

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پردیس از آمادگی پیمانکار برای ساخت مترو در صورت تامین اعتبار خبر داد.

مترو پردیس
مترو پردیس

به گزارش ایرنا، سعید غفوری پیش از ظهر امروز(دوشنبه) در نشست خبری که با حضور هیات مدیره این شرکت و اصحاب رسانه در محل شرکت عمران پردیس برگزار شد، اظهار داشت:با توجه به رشد سریع جمعیت پردیس و ظرفیت کم جاده ها و ترافیک آزاد راه، احداث قطار برقی یا مترو برای منطقه ضروری است .
وی در ادامه افزود: با امضای تفاهم‌نامه با قرارگاه خاتم الانبیا مقدمات کار انجام شده و تجهیزات در حال ارسال به منطقه است و درصورت موافقت شورای عالی ترافیک تهران و تصویب و اعتبار این‌ طرح بزرگ به پیمانکار واگذار می‌شود.
مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پردیس عنوان کرد: با مساعدت استاندار، نمایندگان مجلس، وزارت راه و شهرسازی و… در پی تحقق اعتبارمورد نیاز هستیم .
غفوری با اشاره به مشخصات خط مترو پردیس خاطر نشان کرد: طول خط مترو ۲۴ و نیم کیلومتر است که از منطقه سرخه‌حصار به پردیس کشیده می‌شود.
وی ادامه داد: این خط در عوارضی تهران پردیس یک ایستگاه و یک ایستگاه هم در جنوب فاز چهار در مرز شهر بومهن خواهد داشت.
غفوری افزود: مترو پردیس درطول مسیر نیاز به ۱۰ کیلومتر تونل و ۲ کیلومتر پل ارتباطی دارد .
مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با اشاره به مشکل آرامستان این شهر تصریح کرد : محلی را برای آرامستان شهر پردیس درنظر گرفته شده و منتظر جواب سازمان زیست محیط هستیم.
غفوری با بیان اینکه این زمین بزرگ در جنوب شهر پردیس قرار دارد، افزود: مطالعات مورد نیاز و حواشی آن را یک ‌ماه پیش به محیط زیست ارایه شده است .

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس  با تاکید بر اینکه هر جا که مالکان ورود می‌کنند مدیریت بهتری نیز اجرا شده است، گفت: برای بحث متروی شهر پردیس این روزها منتظر لحاظ شدن ردیف بودجه‌ای از طرف سازمان برنامه و بودجه هستیم.بنابراین می‌توان گفت استارت عملیات اجرایی متروی پردیس -تهران با مشارکت قرارگاه خاتم‌الانبیا زده شده است.

 به گفته غفوری پروژه متروی پردیس با احتساب هزینه ریل، واگن و تجهیزات مربوطه ۲ هزار میلیارد تومان است که قرار است از محل تهاتر زمین با پیمانکاران داخلی این کار را انجام بدهیم.

وی در ادامه با اشاره به رفع مشکل آب شرب خاطر نشان کرد:اتصال آب شرب به فاز ۹ قدیم انجام شده و ساکنین جدید و قدیم از آب شرب بهداشتی استفاده می‌کنند و برای رفاه ساکنین فاز ۸ به منظور رفع مشکلات ساکنان دفتر عمران به زودی دراین فاز افتتاح می‌شود.


افتتاح مترو پردیس

پروژه مترو پردیس

ایستگاه مترو پردیس

مسیر مترو پردیس

مترو پردیس
۵ (۱۰۰%) ۱ vote

یک دیدگاه

  1. Pingback:رونق بازار مسکن از نیمه دوم سال | افزایش قیمت مسکن طبیعی است | مسکن پردیس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *